سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/7/24
8:55 عصر

راز کلمات کلیدی در سایت شما

بدست Mahdi & Ma در دسته اموزش نحوه نوشتن کلمات کلیدی، اموزش گذاشتن کلمات کلیدی

شاید عنوان مطلب برای شما کمی عجیب باشد. به هر حال مقاله این‌بار کاملا به کلمات کلیدی سایت ربط دارد. منظور از راز این است که چگونه با کلمات کلیدی می توانیم سایتمان را پر بازدیدتر کنیم.
چرا کلمات کلیدی؟
همانطور که شاید خیلی ها بدانند طرز کار موتور های جستجو گر به شکل عنکبوتی یا همان اسپایدر است. یعنی ربات‌های برنامه نویسی شده‌ی موتورهای جستجو مثل عنکبوت‌ها در کدهای صفحات وب و نه شکل رو ظاهر آن ها! می خزند و مشابه ترین موارد با با مورد جستجوی کاربر به نتایج تاپ خود می برند.
خوب بر گردیم به سوال. یک نکته مهم و توافق شده بین موتورهای جستجو و طراحان سایت ها همین کلمات کلیدی یا KeyWord ها هستند. پس وقتی می دانیم چه چیز می تواند رتبه ما را در موتورهای جستجو بالا ببرد ادامه کار آسان تر است.

چگونه انتخاب کنیم؟ چقدر؟ چه چیز؟
این سوال بسیار کلیشه ای است! ولی چون می دانم بسیاری از شما این سوال در ذهنتان بدجور بی جواب مانده ، منم هم به ان پاسخ میدهم.
همانطور که در مقاله افزایش بازدید و ترافیک قبل گفتم، از سرویس ADwords استفاده کنید.
ابتدا به سایت : https://adwords.google.com/Adwords/welcome.html بروید.
خوب تنها کاری که باید بگنید بررسی کلمات یا بهتر بگویم عبارات کلیدی است. با توجه به محتوای سایتتان عبارات مختلف را جستجو و ببینید که گوگل کدام را به شما پیشنهاد میدهد و کدام ها پر مخاطب تر هستند.
اگر بعد از اینکار و بعد از یک ماه باز ترافیکتان تغییر نکرد ، بروید و کلمات دیگر را انتخاب کنید! یک وبمستر خوب پشتکار دارد و این پروسه طاقت فرسا را باید بگذراند.
در مورد چقدر هم بگویم که اکثر موتورهای جستجو یا همان سرچ اینجین ها بیشتر از 150 تا نهایتا
200 کاراکتر را نمیخوانند. پس کلمات کلیدی زیاد و بیش از 200 کارکاتر نه تنها به افزایش بازدید شما
کمک نمیکند، بلکه باعث سنگین شدن سایت و همچنین در صورت تکرار کلمات کلیدی باعث اسپم شناخته شدن شما توسط موتورهای جستجو میشود.

کجا بزارم؟

طبق تجربه شخصی بهترین مکان برای گذاشتن کلمات کلیدی ، بعد از قسمت Title است. زیرا عنکبوت های اینترنتی، از بالا به پایین سایت شما را می خزانند!
(البته بعضی از سیستم‌های مدیریت محتوا خود دارای تنظیم کلمات کلیدی هستند که می‌توانید در کادر مربوطه آن وارد کنید)

چرا این همه زحمت؟

در یک مقاله خوندم که :
همواره 10 جایگاه اول نتایج حاصل از جستجو در موتورهای جستجوگر، متعلق
به سایت های مشهور است وبا وجود میلیون ها سایت رقیب، افراد واقعا وقت
خود را تلف می آنند .
و حرف آخر
هیچگاه از غلط املایی نگذرید! خیلی ها هنگام تایپ عبارات در موتورهای جستحو کلمات را اشتباه وارد میکنند. به مثال من توجه کنید تا همه چیز دستگیرتان شود.
مثال:
فرض کنیم سایتی دارم با همان محتوای اسکریپت! خوب بهترین کلمات کلیدی برای من اینها بودند:
اسکریپت های رایگان ، اسکریپت سایت ایستگاه ، اسکریپت پریمیوم ، دانلود اسکریپت جدید ، اسکریت نال ، اسکرپت نول شده
خوب اینها فقط چند مورد بودند. دیدید که از کلمه استفاده نکردم و فقط از عبارات استفاده کردم. در ضمن به دو مورد آخر نگاه کنید که اشتباه املایی هم دارند! اما همونطور که گفتم خیلی ها اشتباه تایپ میکنن. حالا که کلماتمان مشخص شده، آن ها در صفحه وب و بعد از تگ تایتل قرار میدهیم.


89/4/23
9:55 صبح

اموزش ساخت و ایجاد صندوق پست الکترونیکی جیمیل 1

بدست Mahdi & Ma در دسته اموزش، اینترنت، جیمیل

چگونگی ساخت و ایجاد صندوق پست الکترونیک جیمیل‌

 

ابتدا در صفحه ی اصلی گوگل google.com بر روی Gmail کلیک نمایید.

 سپس در صفحه باز شده بر روی Create an account کلیک نمایید.

 در صفحه جدید در خانه جلوی First name نام و در خانه جلوی Last name نام خانوادگی واقعی یا مستعار خود را به انگلیسی یا فارسی وارد نمایید و در خانه جلوی Desired Login Name کلمه یا عبارت دلخواه خود را به انگلیسی وارد نمایید‌، این کلمه یا عبارت که بزودی بخشی از ایمیل و یا شناسه یا نام کاربری‌تان username خواهد شد، می‌تواند نام شما‌، ترکیبی از نام و نام خانوادگی و یا هر کلمه و عبارت با یا بدون معنی دیگری باشد‌. این کلمه می‌تواند ترکیبی از حروف یا حروف و اعداد و یک نقطه «.» باشد، ولی باید شش الی سی حرف یا حرف و عدد داشته باشد و با حرف یا عدد شروع شود.

با کلیک روی check availability گوگل کلمه پیشنهادی شما را می‌پذیرد is available و یا در صورتی که این کلمه را کسی پیش از شما به کار گرفته باشد‌، با عبارت is not available, but the following user name are کلمات دیگری را به شما پیشنهاد می‌کند که می‌توانید یکی از آنها را برگزینید و یا کلمه تازه‌ای را مجددا پیشنهاد و آزمایش کنید. با پذیرش نهایی این کلمه‌، ایمیل شما به صورت username@gmail.com خواهد شد که در آن username همان کلمه? انتخابی شما می‌باشد .

در خانه? جلوی Choose a password باید رمز عبور Password انتخابی خود را بنویسید و در خانه? جلوی

Re enter Pasword  دوباره وارد

رمز انتخابی شما باید دستکم دارای هشت حرف و یا ترکیبی از حروف و اعداد و علائم باشد، رمز عبور نسبت به کوچک و بزرگی حروف حساس می‌باشد، پس موقع انتخاب یا وارد نمودن رمز به وضعیت دکمه? Caps Lock در صفحه? کلیدتان توجه نمایید، همچنین صفحه? کلید را در حالت انگلیسی قرار دهید تا بعد با مشکلی مواجه نشوید. برای داشتن رمزی قوی و ایمن از ترکیب حروف و علایم و اعداد و بزرگی و کوچکی آنها استفاده نمایید، در انتخاب رمز از نام و نام خانوادگی و شناسه کاربری و روز تولد و امثال آن پرهیز نمایید، از قراردادن پشت سرهم اعداد چون 1234 و حروف چون qwert بپرهیزید، از تکرار حروف و اعداد چونaa11 اجتناب کنید، می‌توانید عبارتی را که فراموش نخواهید کرد مانند شبی شیرین را به انگلیسی shabishirin بکار برید، هرگز رمز عبور خود را در جایی یادداشت نکنید، به کسی نگویید، ایمیل نکنید و در فواصل معین آنرا عوض نمایید. خط Password strength قدرت و امنیت رمز تان را به شما نشان خواهد داد، و نشانه? سبز رنگ Strong به معنای انتخاب رمزی مستحکم و قوی از طرف شماست.
در صورتیکه افراد دیگری از کامپیوترتان استفاده می‌نمایند و یا در محل‌های عمومی از کامپیوتر بهره می‌برید علامت کنارStay signed in را با کلیک کردن بر دارید‌، در غیر اینصورت کامپیوترتان رمز و شناسه? شما را در خاطر خواهد داشت.

گوگل در صورتیکه مایل باشید‌، تاریخچه‌ای از تمامی وبگردیهایتان ایجاد می‌کند و در دسترستان می‌گذارد‌، در صورتیکه فعلا نیاری به این مورد نمی‌بیند‌، علامت کنار Enable Web History را با کلیک کردن بردارید‌.

یکی از پرسشهای ایمنی را انتخاب و پاسخی به آن به انگلیسی یا فارسی بدهید. در صورتی که رمز خود را فراموش نمایید، گوگل همین سئوال را از شما خواهد پرسید و شما باید همین پاسخ را به آن بدهید تا مجددا رمز عبور خود را دریافت نمایید، پس در جلوی Answer پاسخی بدهید که فراموش نخواهید کرد، پرسش‌ها فعلا بترتیب عبارتند از شماره پرواز‌، شماره کارت کتابخانه‌، اولین شماره تلفن و نام اولین آموزگار‌تان و یک پرسش اختیاری، در صورت انتخاب پرسش اختیاری Write my own question، کادر دیگری اضافه می‌شود که باید در آن پرسش دلخواه خود را وارد کنید و سپس پاسخ خود را بنویسید.

در صورتیکه ایمیل دیگری داشته باشید، می‌توانید آنرا در کادر جلوی Secondary email وارد نمایید تا در هنگامیکه رمز خود را فراموش نمودید گوگل آنرا به این ایمیل ارسال نماید‌.

 در خانه? جلوی Location نام کشور شما نوشته شده که می‌توانید با استفاده از نوار لغزنده آنرا عوض نمایید و در خانه? پایینی آن کلمه? به نمایش در آمده را برای تائید وارد نمایید.

با کلیک روی عبارت I accept. Create my account موافقت خود را با شرایط گوگل اعلام نمایید تا گوگل اشتراک شما را ایجاد نماید.

در صورتیکه کارتان بدون اشتباه باشد به صفحه دیگری می‌روید و در غیر اینصورت گوگل با خط قرمز به نکاتی که اشتباه نموده اید اشاره می کند تا آنرا تصحیح نمایید.

در صفحه بعد، گوگل به شما تبریک می‌گوید و می‌توانید با کلیک روی عبارت Show me my account به صندوق پستی خود وارد شوید.

در صندوق پستی تان مشاهده می‌نمایید که گوگل اولین نامه را برایتان ارسال کرده و شما با داشتن فضای حدود 7000 MB در جیمیل‌، هیچگاه نیاز نخواهید داشت تا نامه ای را پاک کنید. همچنین قادر خواهید بود تا از درون صندوق پستی جیمیل با دوستانتان چت کنید. بدلیل تحریم امریکا در حال حاضر امکان چت تصویری از درون صندوق پستی برای ایرانیان وجود ندارد.

 


89/4/23
9:54 صبح

اموزش ساخت و ایجاد صندوق پست الکترونیک جیمیل2

بدست Mahdi & Ma در دسته اموزش، اینترنت، جیمیل

ایجاد اعتبار واشتراک در گوگل فارسی با ایمیلی دیگر

شما می‌توانید به صفحه فارسی گوگل به این نشانی google.com/intl/fa بروید و با کلیک روی ورود و در صفحه بعد روی همین حالا یک حساب کاربری ایجاد کنید به صفحه? کاملا فارسی شده ایجاد اعتبار در گوگل بروید و با وارد کردن ایمیل هر سرویس دیگری چون یاهو مشترک گوگل شوید تا به همه? امکانات گوگل دسترسی داشته باشید.

برای چت کردن می‌توانید گوگل تاک Google Talk را از سایت گوگل در اینجا و اگر نشد از سایت Filehippo در اینجا دانلود کنید. برای چت می‌توانید از صفحه? iGoogle و نیز از داخل صندوق پستی جیمیل برای اینکار استفاده نمایید. شما می‌توانید با دوستان خود علاوه بر چت نوشتاری با نصب افزونه ای از طریق صندوق پستی جیمیل چت صوتی و تصویری بنمایید.

با دانلود آخرین نسخه? نوار ابزار یا تولبار گوگل برای اینترنت اکسپلورر و یا فایر فاکس از اینجا و اگر نشد از سایت Filehippo در اینجا می‌توانید هر زمان‌، با وصل شدن به اینترنت از رسیدن ایمیل هایتان با خبر شوید‌.

 

 


89/4/17
8:3 عصر

ترفند اینترنت 1

بدست Mahdi & Ma در دسته اموزش، اینترنت، ترفند

حذفyahoo ID برای همیشه:

yahoo یک امکان تقریبا پنهانی دارد که به صورت کامل و ظاهری در اختیار کاربرانش قرار نداده است. توست این امکان شما می توانید ID خود را به صورت کامل از Server یاهو حذف کنید و بعد از این کار این کار هم هیچ راه برگشتی هم وجود ندارد پس حسابی مواظب باشید که ID های مهم خود را برای این کار استفاده نکنید . شما با رفتن به آدرس زیر وارد صفحه ای از سایت یاهو می شوید که با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور IDکه می خواهید حذف شود وارد صحفه دیگری خواهید شد

حالا در پایین صفحه مجددا کلمه عبور همان ID را وارد کنید و روی کلمه yes یا همانaccount terminate this کلیک کنید

ID شما کاملا از روی server یاهو پاک شد

http://edit.yahoo.com/config/delete/_user

 

 سایت مورد علاقه دم دستته

اگر به سایتی مانند این می روید که به آن علاقه دارید و می خواهید اسم آن را در فهرست آدرس بار داشته باشید. وقتی در این سایت هستید

Ctrl+D را هم زمان با هم فشار دهید

و اکر به سایت مورد نظر خیلی علاقه مندید و میخواهید به بعد از هر بار باز کردن Explorer Internet این سایت به نمایش در بیاید برنامه Explorer Internet را باز و سپس از منوی tools روی گزینه Internet options کلیک کنید ودرقسمت address نام سایت مورد نظر راتایپ کنید

پس منتظر چی هستی ؟!

 

آیا می دانید چگونه میتوان فرم هایی که در سایت ها به منظور ثبت نام در سایت باید پر شود به طور خودکار پر کرد ؟

برای این کار برنامه Ienternet Explorer امکان جالبی را برایمان فراهم می کند

IE یک ویژگی به نام From Auto complete برای پر کردن خودکارفرم ها دارد و شما زمانی که یک با فرم را پر می کنید IE اطلاعات را ذخیره و دفعات بعد از آن استفاده می کند.

اگر این امکاندر IE شما فعال نیست کافی است برای فعال کردن مراحل زیر را دنبال کنید:

پس از باز کردن IE از منوی Tools گزینه Ienternet Options را انتخاب کنید در پنجره ظاهر شده در بخش Contentگزینه Auto Complete را انتخاب کنید و سپس در پنجره ظاهر شده دربخش Use Auto Complete For گزینه Forms را فعال سازید. از این پس ای امکان در IE شما فعال است.

 

آیا میدانید که چگونه میتوان در نشانه های اینترنتی دامن com.را بدون تایپ نوشت؟

برای این کار ابتدا باید نام سایت مورد نظر را تایپ کرده سپس کلید Ctrl را نگه داشته . سپس کلید Enter را فشار دهید.

 

آیا می دانید چکونه میتوان فهمیدکه فرد مورد نظرتان در کدام room است؟

برای این کار کافیست در صفحه اصلی مسنجر,جایی که لیست دوستان قرار دارد ,روی Message در بالای مسنجر کلیک کنید.حالا بر روی File بروید و گزینه
TO USER CHAT GO
را بر گزینید بدین ترتیب صفه باز می شود که دارای دو بخش می باشد.بر روی قسمت مورد نظر کلیک کرده و ID مورد نظر را تایپ کنید و گزینه Ok
را بزنیدحالا اگر شخص مورد نظر Online بوده ودر ChatRoomباشد وارد ریاRoom او میشوید واگرOnline نباشد یا داخل Chat Room نباشددوباه پیغامی به این مضمون روی صفحه ظاهر میشود.

USER IS NOT IN THE CHAT


89/4/17
8:2 عصر

ترفند اینترنت 2

بدست Mahdi & Ma در دسته اموزش، اینترنت، ترفند

 

افزایش سرعت اینترنت

مرحله 1- به منوی start بروید و run را اجرا کنید و gpedit.msc را تایپ کنید و ok را بزنید. حالا پنجره group policy باز میشود در قسمت سمت چپ ودر قسمت local computer policy بخش computer configuration را انتخواب کنید حالا وارد پوشه administrative templates و بعد پوشه network و بعد پوشه QoS packet scheduler شوید
اکنون روی Limit reservable bandwith دو بار کلیک کنید در پنجره باز شده و در تب setting باید( از بین آن سه تا دکمه رادیویی ) Enable را انتخواب کنید و در قسمت پایین bandwith limit را 100% بگذارید و ok را بزنید و پنجره Group policy را ببندید حالا وارد control panel شوید و وارد Network connections شوید . در اینجا یک connection به اسم مودم موبایلتان هست روی آن راست کلیک کنید و properties را بزنید حالا در تب networking چک کنید QoS Packet Schedulers تیک خرده باشد و بعد ok را بزنید.
توضیح کوتاه:) تنضیمات اولیه ماکروسافت تنها امکان استفاده 20% درصد از سرعت اینترنت را به شما می دهد با این تنضیمات شما 100% سرعتی که ISP (در اینجا ITSP ) در اختیار شما قرار میدهد را در اختیار دارید)


مرحله 2-به control panel بروید و phone and modem options را باز کنید و در تب modems مودم موبایل خودتون را انتخواب کنید و دکمه properties را بزنید و در صفحه باز شده در تب advanced در قسمت Extra initialization commands دستور زیر را وارد کنید:
W+MS=V34
ok
را بزنید و کامپیوتر را ریست کنید .

وقتی که خواستید به اینترنت متصل شوید فقط کافی است که در قسمت network connectinos آن connection که مربوط به موبایلتان بود را باز کرده و Dial را بزنید و به اینترنت متصل شوید .

)این تنضیمات را می توانید برای اتصال از طریق dial-up هم استفاده کنید(

 

آیا می دانید چگونه می توان ایمیلی را که فرستنده برای ما فرستاده است و متن آن نامشخص است وبه هم ریخته است به صورت درست ببینیم؟

برای دیدن یک متن 2 نکته مهم است:فونت و Character Set

لذا زمانی که کامپیوتر گیرنده فونت فارسی را داشت باشد باید Character Set آن را درست تنظیم کرد تا متن مذکور قابل خواندن باشد . برای این کار کافی است از منوی view گزینه Encoding وسپس (windose) یا(arabic یا UTF-8 )را انتخاب کنید تا بتوانید ایمیل را بخوبی مشاهده کنید.

 

url واقعی

حتمآ تا به حال هنگام کار با اینترنت متوجه آدرس بلند بالا وطولانی در آدرس بار شده اید ودقیقا نمیتوانید تشخیص دهید که در چه سایتی هستید با این روش ساده شما میتوانید به جواب سوال خود دست یابید

در صفه ای که قرار دارید آدرس زیر را به جای آدرس موجود paste کنید.

Java:alert("Actual URLaddress:"+location.protpcol+"ll"+location.hostname+"l");

ودکمه Enter را بزنید پنجره کوچکی باز می شود ونام سرور سایت اصلی را مشاهده فرمایید.

 

 

پاک کردن URLها از نوار آدرس:

اگر بخواهید یکی از URLهایی را که در نوار آدرس دیده می شوند پاک کنید باید از ریجستری استفاده کنید. وارد ریجستری شده و کلید زیر را بیابید:

HKEY_CURRENT_USER/softwar/Microsoft/Internet Explorer/Typd URLs

به این ترتیب در ستون سمت راست می توانید فهرست نشانه هایی را که تایپ کرده اید ببینید.

روی هر کدام از آدرس هایی که نمی خواهید راست کلیک کنید و گزینه Delete را انتخاب کنید.

 

OOM