سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/7/18
3:8 عصر

جن دارای حرکت سریع است

بدست Mahdi & Ma در دسته جن،عکس جن،عکسی از جن،زندگی جن،جن ها،عمر جن،

جن دارای حرکات بسیار سریع می‌باشد و به همین دلیل قبلاً می‌توانست در آسمان نفوذ و استراق سمع کند ولی با ظهور حضرت مسیح(علیه‌السلام) جلوی ورود و نفوذ آنها به آسمانها به صورت نسبی گرفته شد و با ظهور پیامبر گرانقدر اسلام حضرت خاتم الانبیاء(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) کاملاً از ورود آنها به آسمانها جلوگیری گردید، پس جن نمی‌تواند از آینده و اسرار غیب خبر دهد و آنهایی که مدعی این گونه امور هستند، آگاهانه یا ناآگاهانه دروغ می‌گویند. خلقت انسان بعد از خلقت جن روی زمین بوده است و جن‌ها هفت هزار سال پیش از انسان در کره زمین زندگی می‌کردند. همانطور که انسان ها از نسل آدم و حوا بوده، جن ها از نسل مارج و مارجه می‌باشند. طول عمر جن از انسان بسیار زیادتر است ولی جن نیز دارای مرگ، تولد و عمر محدود و مشخص می‌باشد، همچنین دارای حشر، نشر، معاد، حساب و کتاب اخروی است. از لحاظ مرفولوژی و ظاهری، قیافه واقعی جن با انسان تفاوت دارد(این موجودات می‌توانند با قیافه و ظاهر کاذب نمایان شوند). جن یک امتیاز از لحاظ ظاهری نسبت به انسان دارد و آن اینکه می‌تواند به هر شکلی که می‌خواهد اعم از انسان و حیوان دربیاید، ولی به شکل پیامبران، ائمه معصومین و شیعیان واقعی ظاهر نمی‌شود. طول قد جن بسته به سن او، بین سی تا هشتاد سانتیمتر است. جن دارای دو جنس مذکر و مؤنث است و تولید مثل می‌کند. نطفه جن بر خلاف انسان از جنس و ماهیت شبیه هوا می‌باشد. برخی معتقدند که انسان و جن می‌توانند با همدیگر ازدواج نموده، حتی تولید مثل نمایند. دستگاه گوارش جن با انسان تفاوت دارد، جن از پس مانده غذای انسان بصورت بو کشیدن و یا مزه مزه کردن استفاده می‌کنند. بطور معمول جن انسان را می‌بیند ولی برای انسان قابل رؤیت نمی‌باشد.
جن مانند انسان دارای علم، ادراک، قدرت تشخیص، مسئولیت و تکلیف است. پیغمبر گرامی اسلام بر جن‌ها نیز مبعوث شدند و در بین جن‌ها نیز دین و مذهب و فرقه وجود دارد. جان به دو گروه مسلمان و غیرمسلمان تقسیم شده و مسلمانان آنها نیز در دو گروه اهل تشیع و اهل تسنن قرار می‌گیرند. رهبر جن‌های شیعه«سعفر ابن زعفر»می‌باشد و لوحی مزیّن به جملة مبارک«یا ابا عبد الله الحسین»برگردن دارد. پدر زعفر در صدر اسلام توسط حضرت علی(علیه‌السلام) کشته شد و خود نیز به دست آن حضرت مسلمان گردید. زعفر و لشکریانش در واقعه کربلا به یاری حضرت امام حسین(علیه‌السلام) شتافتند ولی آن امام بزرگوار اجازه نفرمودند. در منابع مختلف از جمله قرآن کریم، تفاسیر، احادیث و کتب علمی از جن یاد شده است. دانشمندان غربی از جن به عنوان ارواح صدادار یاد می‌کنند. پیامبر گرامی اسلام که درود خدا بر او باد می‌فرمایند:«خداوند جن را در پنج صنف آفرید: باد، مار، عقرب، حشرات و انسان.»برخی از انسانها جن را می‌پرستند، علّامه طباطبائی(رضوان‌الله‌تعالی‌الیه) می‌فرمایند:«مشرکان سه دسته می‌شوند، اول آنهاییکه جن می‌پرستند، دوم آنهاییکه ملائکه می‌پرستند و سوم آنهاییکه مقدّسینی از بشر را پرستش می‌کنند.» ابلیس از طوایف جن است و در قرآن صراحتاً به این مطلب اشاره شده است. ابلیس شش هزار سال عبادت کرد و همین امر باعث شد از زمین به آسمان برود و در رده ملائک قرار بگیرد و به درجه‌ای رسید که مرتبة استادی برخی از ملائک را داشت. برخی از جن‌ها علاقمند به داشتن ارتباط با انسان می‌باشند، بعضی انسانها نیز به ایجاد رابطه با جن‌تمایل دارند، ایجاد این ارتباط امکان پذیر است ولی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و نهی شده است، برخی از علما نیز آن را مجاز نمی‌دانند.
ارتبـاط با جن و تسخیر جن نه تنها هیچ سودی برای انسان ندارد بلکه مضر نیز می‌باشد، اگر انسانی با جن ارتباط گرفت، دیگر نمی‌تواند آنرا قطع کند و یا حداقل قطع این ارتباط دارای عواقب خطرناکی است. قابل ذکر است که جن در مقابل ارتباط با انسان و بعضاً خدماتی که ارائه می‌کند، چیزهایی از انسان می‌گیرد که جبران آن بسیار سخت بوده، یا غیرقابل جبران است. در صورتیکه جن از طرف انسان احساس خطر کند و یا آسیب ببیند، اقدام به تلافی خواهد کرد و به شخص مورد نظر یا بستگان نزدیک، از جمله همسر و فرزندان او آسیب می‌زند و یا آزار و اذیّت می‌رساند، پس بهتر است در مورد جن به همین مقدار اطلاعات رسیده از منابع دینی و بزرگان اکتفا نموده، جن را بهانه‌ای برای تفکّر و تدبّر در عظمت خالق آن قرار دهیم. براستی که اگر انسان تمام عمر خویش را نیز صرف اندیشیدن در بزرگی و عظمت حق تعالی نماید، بسیار اندک خواهد بود

....نترسی ....

عکس جن

برای مشاهده عکس های بیشتر اینجا کلیک کنید


89/5/6
8:11 عصر

*پیامبران الواالعزم*فرق بین رسول و نبی*

بدست Mahdi & Ma در دسته دینی، مطلب نبوی، پیامبران الواالعزم، فرق بین رسول و نبی

پیامبران الواالعزم

بنابر قول مشهور پنج نفر از پیامبران االهی الواالعزم میباندکه عبارتند از:نوح(ع).ابراهیم(ع).موسی(ع).عیسی(ع)ومحمد(ص) و انان پیامبرانی هستند که برمردم عالم مبعوث شده اند.گروهی نیز نوشتند که پیامبران الواالعزم انهایی هستند که ناسخ شریعت قبلی و کامل تر از ان باشد و شریعت پیامبر اکرم کامل ترین شریعت و دین است(1)

فرق بین رسول و نبی

1)نبی در لغت از کلمه نباء گرفته شده و به معنی خبر دهنده است و چون پیامبر خبر دهنده از جانب خداوند است او را نبی می گویند.رسول در لغت به معنی فرستاده است و در اصطلاح به قاصد و خبر دهنده نیز می گویند.

2)فرق دیگری که برای نبی و رسول می توان گرفت این است که نبی وحی را در خواب از جانب خداوند می بیند اما رسول به وسیله فرشته وحی را دریافت می کند

3)رسول دارای شریعت تازه است اما نبی حافظ شریعت پیامبران قبل از خود می باشد(2)


1)تاریخ الانبیاء.اقتباس و نگارش عمادالدین حسین اصفهانی شهیر به عمادزاده.ص148و141

2)همان منبع


89/5/6
8:8 عصر

زنگی نامه حضرت آدم(ع)

بدست Mahdi & Ma در دسته زندگی نامه، دینی، حضرت ادم

 

حضرت آدم(ع)

داوار نبوت: دوره اول نبوت

لقب:خلیفة ا..

کنیه:ابوالبشر

معنای اسم:آدم=آفریده شده از سطح زمین

پدر و مادر:خداوند متعال آدم را از خاک آفرید وجان را در او دمید(1)

 

تاریخ ولادت: قبل از هبوط(به وجود  آمدن ) آدم

مدت عمر:  930 سال(2)

محل هبوط (به دنیا امدن): ان حضرت در کوه صفا و بنا به قول مشهور در کوه سراندیب فرود امد(3)

محل دفن:نجف اشرف در کشور عراق(4)

 

نسب:خدای متعال پس از خلقت اسمان ها و زمین ها و سایر موجودات اراده فرمود سرامد مخلوقات یعنی انسان را بیافریند و نخستین انسان وپیامبری که سرگذشت وی در قران امده بود حضرت ادم است

تعداد فرزندان:ان حضرت فرزندان زیادی داشته است.

مختصری از زندگی نامه

خداوند متعال پس از ان که ادم و حوا(همسر پیامبر) را افرید و به انها جازه داد که از همه نعمت های بهشتی استفاده نمایند جز میوه ای خاص که ان ها را از خوردن ان نهی کرد و فرمود :

اگر به ان درخت نزدیک شوید از بهشت رانده خواهید شد.ولی با سوسه های شیطان به ان درخت نزدیک شده از میوه ان خوردند و خداوند ان ها را از بهشت بیرون راند و به زمین فرستاد.ادم و حوااز عمل خود سخت پشیمان شدند وسال ها به درگاه خداوند متعال گریه و زاری نموده وطلب امرزش کردند. خدای متعال توبه انان را پذیرفت و از خطایشان در گذشت.


1)قصص قران.تالیف صدرالدین بلاغی. ص18

2)مروج الذهب.ابوالحسن علی مسعود.ترجمه ابوالقاسم پاینده.ص29

3)تاریخ الانبیا.اقتباس و نگارش عماد الدین حسین اصفهانی.شهیر به عماد زاده.ص104

4)حیاة القلوب. تالیفعلامه مجلسی.ص114


89/5/6
12:39 عصر

خطبه بدون الف شاهکار امام علی (ع)

بدست Mahdi & Ma در دسته مذهبی، امام علی، خطبه بدون الف، شاهکار امام علی(ع)

 

آیا تا به حال چیزی در مورد خطبه(سخنرانی) بدون الف امام علی(ع) شنیده اید؟

آیا منبع این خطبه بی نظیر میدانید کجاست؟

شاید فکر کنید منبع این خطبه نهج البلاغه باشد اما این طور نیست.ازمنابع مهم این خطبه در بین شیعیان و اهل تسنن میتوان به موارد زیر  اشاره کرد

منابع شیعی

1)مناقب ال ابی طالب.جلد2.صفحه48

2)اعلام الدین.صفحه 72

3)صراط المستقیم.جلد1.صفحه222

4)المصباح .صفحه741

5)بحارالانوار.جلد40 .صفحه163 و جلد77 .صفحه342

منابع اهل تسنن

1)مطالب السوءول.صفحه212

2)کفایه..الطالب.صفحه393 با سندی بسیار کامل

3)شرح ابن ابی الحدید. جلد19 .صفحه 83  تحقیق حسین اعلمی و صفحه 140 تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم

4)کنز العمال.جلد 8 .صفحه 221

5)زین افتی

6)جمع الجوامع .جلد 2 .صفحه 19

و چندین منابع دیگر که از منابع بالا اهمیت کمتری دارند

عجایب این خطبه

می دانیم که حرف الف یکی از پرکاربردترین حروف در زبان عربی است.علاوه بر ان سخن گفتم بدون الف در زبان عربی با وجود حرف تعریف الف و لام-الف زینت-حروف ناخوانا و حمزه وصل بسیار دشوار است.

نکته بسیار خارق العاده این است که هنگامی که حرفی به کلمه ای که دارای ال باشد برسد باید حتمانوشته شود مانند (فی الآخرة) اما ابن قانون یک استثنا دارد و ان حرف لام جاره است که در فرض بالا نباید همزه وصل  نوشته شود مانند (لله) و یا (للظالمین) و عجیب ان است که حضرت هنگام سخن این نکته را رعایت  فرموده و از کلماتی چون (للملک) و (للسرر) استفاده کرده است.

از دیگر عجایب این خطبه این است که مفاهیم این خطبه بسیار عمیق بوده و از سه موضوع کلی توحید-نبوت و معاد صحبت شده است. بی گمان شاید قسمت سوم این خطبه که در مورد معاد و دنیای پس از مرگ است بی نظیر باشد هر چند حضرت به خاطر عدم استفاده از الف در مضیقه بوده است. این خطبه نه تنها منطبق با قران هست بلکه حتی مانند یک تفسیر موضوعی در بارهی معاد و قیامت میباشد و بر هر انسانی تاثیر گذار است

برای مشاهده خطبه بدون الف علی(ع) اینجا کلیک کنید