سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/9/7
3:59 عصر

خودرویی که قوانین فیزیک را میشکند

بدست Mahdi & Ma در دسته خودرو پاک، خودرویی که قوانین فیزیک را می‌شکند، نقص قانون فیزیک، خودرو ضد کربن

اردیبهشت 89 -خودروی ضد کربن چینی، قرار است اولین خودروی دنیا باشد که مانند برگ، دی‌اکسید کربن مصرف می‌کند و اکسیژن آزاد می‌نماید

بهنوش خرم‌روز: به نظر می‌رسد یک شرکت خودروسازی چینی تصمیم گرفته هر ایده ناپخته‌ای را برای طراحی یک خودروی دوستدار محیط زیست به کار گیرد، حتی اگر لازم باشد که قوانین فیزیک‌دانان را دور بریزد.

http://khabaronline.ir/images/2010/4/saic-leaf-concept-660x396.jpg

بر اساس گزارش وایرد، شرکت خودروسازی شانگهای قرار است با ایده خودرویی به نام یه‌زی (که در لغت به معنای برگ است) به نمایشگاه خودروی 2010 شانگهای بیاید. یه‌زی با یک لایه پلاستیکی پوشانده شده،‌ از انرژی قابل تجدید استفاده می‌کند و مهم‌تر این که اکسیژن دفع می‌کند. بدین ترتیب، یه‌زی اولین اتومبیل ضد کربن دنیا خواهد بود.

 

دلیل نام‌گذاری این خودرو، سقف برگ‌مانند آن است که محل نصب سلول‌های نوری است. نکته جالب‌تر،‌ توربین‌های چرخ‌هاست. به گفته شرکت سازنده،‌ این چرخ‌ها هنگام حرکت خودرو، برق تولید می‌کنند. چهارچوب شاسی هم از فلز و مواد آلی ساخته شده و دی‌اکسید کربن هوا را می‌گیرد و با استفاده از آن در یک سلول سوخت میکروبی، بخار آب ساتع می‌کند.

 

به ادعای این شرکت، خودروی یه‌زی می‌تواند دی‌اکسید کربن حاصل از مصرف برق خودش را تبدیل به نیروی الکتریکی کند که باز مورد مصرف خود خودرو قرار می‌گیرد.

 

البته بسیاری از این اطلاعات به طور غیرمستقیم منتشر شده است و خود شرکت مستقیما هیچ اطلاعات دقیقی را منتشر نکرده است، چه برسد به این که توضیح بدهد تمام این تبدیل‌ها طی چه فرایندی صورت می‌گیرند.

 

اسپنسر کانگ، مهندس خودرو و متخصص سوخت‌های جایگزین درباره این اطلاعات معتقد است که همه این‌ها،‌ راه‌های ممکن تولید نیروی الکتریکی هستند، اما به سختی می‌توان آن‌ها را در یک خودرو به کار برد. کانگ معتقد است منظور از چهارچوب ساخته شده از فلز و مواد آلی،‌ باید شبکه‌ای میکروسکپی باشد که در حال حاضر در مطالعات، برای ذخیره هیدروژن در سلول سوخت ماشین‌ها به کار می‌رود.مشکل اینجاست که این شبکه برای ذخیره هیدروژن گرمای زیادی آزاد می‌کند، بنابراین نیاز به یک سیستم خنک‌کننده قوی خواهد داشت.

 

کانگ در مورد توربین‌های درون چرخ‌ها معتقد است که چنین سیستمی بیشتر از آن که تولید انرژی داشته باشد، باعث افزایش وزن خواهد شد. البته در شرایطی مانند ترمز گرفتن و یا حرکت در سرازیری‌ها، ممکن است چنین توربین‌هایی به کار بیایند، اما دقت لازم در مهندسی چنین توربین‌هایی، ‌در واقع اجرای آن‌ را غیرعملی می‌سازد.

 

در مجموع به نظر می‌رسد که این خودرو باید قوانین فیزیکی که ما می‌شناسیم را زیر پا بگذارد. در غیر این صورت، ‌انرژی که باید صرف گرداندن سیستم‌هایش نماید، از انرژی مورد نیاز خود خودرو بیشتر خواهد بود.

 

با این حال، شرکت شانگهای اعلام کرده که به زودی جزییات مربوط به این خودرو را اعلام خواهد کرد. البته این خودرو هنوز یک ایده است و تا رسیدن به تولید فاصله بسیاری دارد.

ارسال :امیر حسین ستوده بیدختی

منبع : خبر آنلاین

نقل از:http://oonieknafar.blogfa.com


89/7/1
12:23 عصر

مقاله ای راجع به نسبت عدد طلایی یا فی

بدست Mahdi & Ma در دسته علمی، مقاله، دانلود، راجع، به، عدد، دانلو، طلایی، مقاله ای راجع به نسبت عدد طلایی یا فی، مقاله‏ای، نسبت، یا، فی

نسبت عدد طلایی یا فی

 

دنیای اعداد بسیار زیباست و شما می توانید در آن شگفتیهای بسیاری را بیابید. در میان اعداد برخی از آنها اهمیت فوق العاده ای دارند، یکی از این اعداد که سابقه آشنایی بشر با آن به هزاران سال پیش از میلاد میرسد عددی است بنام نسبت طلایی” یا Golden Ratio.

پاره خطی را در نظر بگیرید و فرض کنید که آنرا بگونه ای تقسیم کنید که نسبت بزرگ به کوچک معادل نسبت کل پاره خط به قسمت بزرگ باشد. به شکل توجه کنید. اگر این معادله ساده یعنی a2=a*b+b2 را حل کنیم (کافی است بجای b عدد یک قرار دهیم بعد a را بدست آوریم) به نسبتی معادل تقریبا” 1.61803399 یا 1.618 خواهیم رسید.

عدد طلایی در نسبت پاره خط ها

شاید باور نکنید اما بسیاری از طراحان و معماران بزرگ برای طراحی محصولات خود امروز از این نسبت طلایی استفاده می کنند. چرا که بنظر میرسد ذهن انسان با این نسبت انس دارد و راحت تر آنرا می پذیرد. این نسبت نه تنها توسط معماران و مهندسان برای طراحی استفاده می شود بلکه در طبیعت نیز کاربردهای بسیاری دارد که به تدریج راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید


89/6/26
8:59 عصر

عدد 13

بدست Mahdi & Ma در دسته علمی، مقاله، راجع، به، عدد، 13، عدد13، عدد 13

تصاویر زیباسازی ، کد موسیقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نویسان ، تصاویر یاهو ، پیچک دات نت www.pichak.net  

مقاله ای راجع به عدد 13

اگر از کوچه پس کوچه‌های قدیمی شهرآنجایی که هنوز رگه‌هایی از خانه‌های قدیمی کاهگلی یافت می‌شود گذر کنیم هنوز هم پلاکهای خانه‌هایی را می توان دید که روی آن 1+12 به جای سیزده نوشته شده است، علت آن را در اعتقادات مردم می توان یافت تحت این عنوان: نحس بودن 13 !
آنچه در ادامه خواهید خواند جادوی 13 است که به نظر جالب می رسد !!!
?
13 عدد اول است.
?
1-13^2 عدد اول مرسن است.
?
13جسم ارشمیدسی موجود است. (اجسام ارشمیدسی اجسامی هستند که وجوه آنها چند ضلعی بوده، نه لزوما از یک نوع ، و کنجهای آنها مساوی هستند.)
? عدد 13کوچکترین Emirp است. (Emirp
عدد اولی است که اگر ارقام آن را معکوس کنیم مجددا عددی اول خواهد بود مثلا اعداد 13، 17،31، 37،.....)

برای مشاهده کامل مقاله اینجا کلیک کنید

 

تصاویر زیباسازی ، کد موسیقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نویسان ، تصاویر یاهو ، پیچک دات نت www.pichak.net


89/5/7
5:57 عصر

Gprs چیست؟

بدست Mahdi & Ma در دسته اموزش، دانلود، کتاب الکترونیکی، Gprs چیست

Gprs چیست؟

مقاله ای دیگر راجع به Gprs که درباره ی سرعت، کابرد ، تنظیمات، کارایی ، اینده و اجزای سازنده اش بحث می کند. حجم کتاب الکترونیکی حدود 57.Kb است.

لینک دانلود Gprs چیست


89/5/7
5:55 عصر

Bios چیست؟

بدست Mahdi & Ma در دسته اموزش، دانلود، Bios چیست، کتاب الکترونیکی

 

Bios چیست؟

مقاله ای راجع به Bios است با عنوان Bios چیست؟ حجم این کتاب الکترونیکی حدود 97.Kb است.

لینک دانلود Bios چیست


89/4/31
4:28 عصر

اعداد اول

بدست Mahdi & Ma در دسته علمی، مقاله، اعداد اول

مقالهای راجع به اعداد اول

 

تعریف اعداد اول : (odd numbers) اعداد اول در علم ریاضیات به اعدادی نظیر 2، 3، 5، 7 و ...گفته میشود که تنها بر خودشان و همچنین عدد یک بخش پذیر بوده و به هیچ عدد دیگری قابل تقسیم نیستند.

 

برای خواندن کامل مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید


89/4/19
12:41 صبح

مقاله ای راجع به بلوتوث

بدست Mahdi & Ma در دسته مقاله، بلوتوث

 

امیدوارم این مقاله برای تان مفید باشد.برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

 

لینک دانلود


   1   2      >